Προγραμματισμένες επισκέψεις-εκδρομές
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΔΡΟΜΕΣ
ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2017-18
Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017
Βιοτεχνικό-Βιομηχανικό Εκπαιδευτικό Μουσείο Λαυρίου, Τεχνολογικό & Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου.
Τα παιδιά εξοικειώνονται με τα μουσεία, τη βιομηχανική, τεχνολογική, οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική κληρονομιά του τόπου. Παράλληλα μέσα από τα εκθέματα αναπτύσσεται η ικανότητά τους για παρατήρηση, έρευνα και κατανόηση των αντικειμένων του φυσικού και τεχνητού κόσμου
Α΄ Τάξη: Θεματική ενότητα: «Εργαλεία και μηχανές»: Οι μαθητές γνωρίζουν τα ρούχα και τα προστατευτικά είδη ενός τεχνίτη Μηχανουργείου και ανακαλύπτουν τα εργαλεία και τα μηχανήματα του Μηχανουργείου της παλιάς Γαλλικής Εταιρείας Μεταλλείων Λαυρίου. Συλλέγουν στοιχεία σχετικά με τα χαρακτηριστικά, τις ιδιότητες και τη χρήση τους και επιλέγουν τα κατάλληλα, για την κατασκευή, με τη βοήθεια ενός πρώην εργαζομένου του Μηχανουργείου, ενός ξύλινου εργαλείου για την τάξη τους.
Β΄ Τάξη: Θεματική ενότητα «Πέτρωμα, ορυκτό, μετάλλευμα», Πρόγραμμα «Τα ορυκτά στη καθημερινή μας ζωή» :Η έρευνα και τα πειράματα βοηθούν τους επιστήμονες να καταλάβουν τις ιδιότητες των διαφόρων φυσικών υλικών και να δημιουργήσουν χρήσιμα προϊόντα για τον άνθρωπο. Οι μαθητές συμμετέχοντας στο εργαστήριο του Μουσείου με δείγματα ορυκτών από τις συλλογές του, προσπαθούν με πειράματα να τα ξεχωρίσουν στις κατηγορίες που ανήκει το καθένα και τα συνδέουν με τις χρήσεις τους στην καθημερινή ζωή, δημιουργώντας μια κατασκευή.
Γ΄ Τάξη: Θεματική ενότητα «Αρχαιότητα», Πρόγραμμα «Παραγωγή αργύρου & μολύβδου στην αρχαιότητα»:Με τη βοήθεια ευρημάτων που αφορούν την αρχαία μεταλλευτική και μεταλλουργική διαδικασία στη Λαυρεωτική, αλλά και με συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό, οι μαθητές συνθέτουν τη γραμμή παραγωγής του αργύρου και του μολύβδου στα αρχαία εργαστήρια της περιοχής. Στη συνέχεια συνδέουν τον άργυρο και το μόλυβδο, με τις χρήσεις τους στην κατασκευή αντικειμένων όπως νομίσματα, βαρίδια για τον αργαλειό, συνδέσμους για την αρχιτεκτονική και επισκευής αγγείων κ.α.
Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2017
Σχολικός περίπατος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)
Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) είναι ένα κέντρο παιδείας, τέχνης και αναψυχής, που αποτελείται από το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος, έκτασης 210.000 τμ, και τις νέες, υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος (ΕΒΕ) και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ). To Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος αποτελεί μια δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο Ελληνικό Δημόσιο.
Οι μαθητές θα μπορούν να περιηγηθούν ελεύθερα στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος, που αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος των επισκέψιμων χώρων, καθώς και στα τμήματα των κτιρίων που είναι ανοιχτά για το κοινό (η υποδοχή, όπου εκτίθεται το κύπελο του Σπύρου Λούη, το ισόγειο και ο δεύτερος όροφος της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και ο Φάρος του ΚΠΙΣΝ).
Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2017
Στον εκθεσιακό χώρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, υπερθέαμα «Van Gogh Alive».
Θέτοντας την τεχνολογία στην υπηρεσία της τέχνης και έχοντας μαγέψει περισσότερους από 10.000.000 θεατές σε όλο τον κόσμο, το μεγάλο καλλιτεχνικό γεγονός της χρονιάς, η μοναδική τρισδιάστατη εικαστική πρόταση «Van Gogh Alive - the experience», που έχει περιοδεύσει σε 35 μητροπόλεις του κόσμου, έρχεται στην Αθήνα για τέσσερις μήνες.
Μία μοναδική παρουσίαση όλων των έργων του μεγάλου Ολλανδού ζωγράφου και παράλληλα ένα ψηφιακό ταξίδι στα μέρη που έζησε και δημιούργησε, με 3.000 πίνακες, σκίτσα και κινούμενες εικόνες να προβάλλονται στους τοίχους, τις κολώνες, τις οροφές και το πάτωμα. Σε χώρο 1.500 m2, 40 και πλέον πολυκάναλοι προβολείς υψηλής ευκρίνειας με ήχο υψηλής πιστότητας, δημιουργούν μία εκπληκτική τριασδιάστατη απεικόνιση στις πολλαπλές αυτές επιφάνειες, σε μία πολλαπλά υποσχόμενη οπτική, αλλά και αλληλεπιδραστική εμπειρία. Οι ρέουσες εικόνες, που γίνονται ένα σώμα με τους ψηφιακούς ήχους, γεμίζουν τον χώρο με πλούσιες προσλαμβάνουσες για όλες τις αισθήσεις, δημιουργώντας μία μαγευτική και καθηλωτική ατμόσφαιρα που συνεπαίρνει τον επισκέπτη.
Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017
A’ Γυμνασίου, επίσκεψη στη βάση ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού στο Κοτρόνι Αττικής
Τα παιδιά θα γνωρίσουν το έργο των ανθρώπων που χειρίζονται τα ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού, τους τεχνικούς και το βοηθητικό προσωπικό, την εκπαίδευσή τους αλλά και τη φυσική της λειτουργίας και πτήσης του ελικοπτέρου, στο χώρο που σχεδιάζονται οι αποστολές προστασίας του θαλάσσιου και υποθαλάσσιου χώρου του Αιγαίου σε συνεργασία με τα πλοία του στόλου, οι αποστολές μεταφοράς ασθενών από απομακρυσμένα νησιά, ή διάσωσης ναυαγών, ημέρα και νύχτα, σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον που ακόμα και οι πιο θαρραλέοι θα προτιμούσαν να μένουν στα σπίτια τους.
Β’ Γυμνασίου, επίσκεψη στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων
Eπίσκεψη των μαθητών στις εγκαταστάσεις της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων στη Βάρη προκειμένου να ενημερωθούν για τις δραστηριότητες της Σχολής και να ξεναγηθούν στις εγκαταστάσεις και στο Μουσείο της.
Η Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων ιδρύθηκε το 1828 από τον Ιωάννη Καποδίστρια. Επίγραμμα του εμβλήματος, είναι η φράση του σοφού της αρχαίας Αθήνας Σόλωνα, “Άρχεσθαι μαθών, άρχειν επιστήση” (Αν μάθεις πρώτα να σε διοικούν, θα μάθεις και να διοικείς), το οποίο δηλώνει τον βασικό σκοπό της εκπαίδευσης των Ευελπίδων και τους υπενθυμίζει την αξία της πειθαρχίας.
Γ’ Γυμνασίου, επίσκεψη στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) στην Τανάγρα.
Τα παιδιά θα γνωρίσουν την μεγαλύτερη αεροναυπηγική και αμυντική εταιρεία της χώρας που συνδυάζει τεχνολογίες αιχμής με πιστοποιημένες διαδικασίες παραγωγής. Με ένα άριστα καταρτισμένο και έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό, προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών σε ποικίλους τομείς με επιδόσεις εφάμιλλες των καλύτερων εταιρειών του κλάδου. Η ξενάγηση θα περιλαμβάνει την υποστήριξη των πτητικών μέσων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, την κατασκευή ατράκτων και συναρμολόγηση μείζονων συγκροτημάτων ατράκτων αεροσκαφών, συντήρηση κινητήρων, αναβάθμιση δομικών & ηλεκτρονικών αεροσκαφών, συμμετοχή στην κοινοπραξία που αναπτύσσει το νέο ευρωπαϊκό μαχητικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος nEUROn, και πολλά άλλα.
Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2018
Στο Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών, «Στα βήματα των Ολυμπιονικών».
Μαθητές και μαθήτριες ξεναγούνται στους ιστορικούς χώρους που φιλοξένησαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και ψυχαγωγούνται μαθαίνοντας να παίζουν τα Ολυμπιακά αθλήματα στους φυσικούς τους χώρους από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής, Ομοσπονδιακούς προπονητές και Πρωταθλητές αγωνισμάτων, πάντα υπό την καθοδήγηση και το έμπειρο μάτι ανιχνευτών ταλέντων.
Στο τέλος θα δοθούν τιμητικά διπλώματα συμμετοχής και μετάλλια στις τάξεις των διακριθέντων.
Πέμπτη 25 Ιανουαρίου
Kids save lives, Α΄και Γ΄ Γυμνασίου
O ανθρωπιστικός οργανισμός Kids Save Lives – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Επείγουσας Προνοσοκομειακής Φροντίδας, εκπαιδεύει μαθητές σχολικής ηλικίας άνω των 10 ετών και εκπαιδευτικούς στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση, μέσα από ένα αυτοχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα και την συμβολή δεκάδων εθελοντών εκπαιδευτών. Το εθνικό πρόγραμμα εκπαίδευσης μαθητών KIDS SAVE LIVES έχει εγκρίνει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και θρησκευμάτων και το ΙΕΠ.
Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2018
CityLab Ρομποτική, τεχνολογία, πληροφορική, Α΄Γυμνασίου
Τα παιδιά βλέπουν άμεσα σε βιωματικό εργαστήριο, με την καθοδήγηση έμπειρων εισηγητών, δουλεύοντας σε ομάδες, το πώς εφαρμόζονται και πώς συνδυάζονται στην πράξη τα Μαθηματικά, η Μηχανική, η Τεχνολογία και η Επιστήμη Υπολογιστών, σε ομαδική και συνεργατική δουλειά που καταλήγει σε χειροπιαστό αποτέλεσμα: το Ρομπότ!
Ο γενικός στόχος του εκπαιδευτικού σεναρίου είναι οι μαθητές να κατανοήσουν τη λειτουργία απλών και σύνθετων μηχανισμών και μηχανών, να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν συγκεκριμένες σύνθετες μηχανές, στο πλαίσιο συνεργατικών δραστηριοτήτων.
Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου, Γκάζι, Β΄Γυμνασίου
Οι μαθητές θα επισκεφθούν την Τεχνόπολη, στο Γκάζι, όπου θα πάρουν μέρος στην εκπαιδευτική ξενάγηση "Μια βόλτα στο Μουσείο", με την οποία θα γνωρίσουν τις εγκαταστάσεις του Βιομηχανικού Εργοστασίου Φωταερίου, στο πλαίσιο και της περιοδικής έκθεσης "160 χρόνια made in Greece, η καινοτομία στην ελληνική βιομηχανία" .
Θέατρο Κνωσός, "Ελένη του Ευριπίδη", Γ΄Γυμνασίου
Η Ελένη, που στοιχειοθετεί την αφορμή ενός ολέθριου και μακροχρόνιου πολέμου, η πέτρα του σκανδάλου, θεωρείται ακόμη και σήμερα επιπόλαιη και ματαιόδοξη. Υπάρχει όμως κι η άλλη όψη του νομίσματος. Σε κάθε πόλεμο οι άνθρωποι αναζητούν ένα εξιλαστήριο θύμα ή ένα άλλοθι. Ο Ευριπίδης, στην ομώνυμη της ηρωϊδας τραγωδία του, αποκαθιστά το όνομα και τη φήμη της γυναίκας του Μενελάου. Η Ελένη εμφανίζεται πιστή σύζυγος και θύμα των περιστάσεων. Ο Ευριπίδης κοροϊδεύει τη μωρία εκείνων που μηχανεύονται εκστρατείες και πολέμους για οικονομικά οφέλη, παίρνοντας ως αφορμή ευτελή αίτια. Γιατί, όπως είπε και ο σύγχρονός μας ποιητής, Γ. Σεφέρης, όλοι οι πόλεμοι γίνονται "για ένα πουκάμισο αδειανό, για μιαν Ελένη".
Τρίτη 13 Μαρτίου 2018
Θέατρο Κάππα, «Το αγόρι με τη βαλίτσα» του συγγραφέα Μάικ Κένι, Α΄Γυμνασίου


Ένα νεαρό αγόρι, που ζει κάπου στη Μέση Ανατολή, φαντάζεται ταξίδια σαν του Σεβάχ του Θαλασσινού. Όταν ξεσπά πόλεμος, ο μικρός Ναζ ξεκινά το δικό του διαφορετικό ταξίδι. Διασχίζει ερήμους, βουνά και θάλασσες με μόνη συντροφιά την Κρίσια, ένα κορίτσι που έχει και αυτό τον ίδιο προορισμό, ώσπου να φτάσει στο Βερολίνο και να συναντήσει τον μεγαλύτερο αδελφό του, έχοντας στη βαλίτσα του μοναδικό όπλο τις ιστορίες του.
Το έργο έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει σχετικά με το προσφυγικό ζήτημα, με τρόπο συγκινητικό αλλά και συχνά διασκεδαστικό. Μια διαφορετική περιπέτεια που θα συναρπάσει αλλά και θα προβληματίσει θεατές κάθε ηλικίας. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο του αγοριού ενσαρκώνει ο Δημήτρης Μακαλιάς, ενώ τη μουσική και τα τραγούδια της παράστασης ερμηνεύει ζωντανά στη σκηνή η Αρετή Κετιμέ, παίζοντας σαντούρι, με συνοδεία και άλλων μουσικών οργάνων.
Παρασκευή 16 Μαρτίου 2018
Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν-Υπόγειο, Στοά του Βιβλίου
"Ο Δόκτωρ Τζέκιλ και κύριος Χάιντ", του Ρόμπερτ Στίβενσον, Β΄Γυμνασίου
Ο ευγενικός Δόκτωρ Τζέκιλ ασχολείται με τη διαμάχη ανάμεσα στο καλό και στο κακό. Ως επιστήμονας θέλει να πετάξει οτιδήποτε θεωρεί «άχρηστο» στη φύση και να κρατήσει το «ωφέλιμο», το καλό. Αφιερώνει, λοιπόν, τη ζωή του στη δημιουργία ενός φαρμάκου που καταστέλλει τις σκοτεινές επιρροές και διατηρεί την καλή πλευρά του ανθρώπου. Όταν, όμως, δοκιμάσει ο ίδιος το φάρμακο, το πείραμα πηγαίνει στραβά, και θα μεταμορφωθεί για λίγο στον κύριο Χάιντ,στον κακό του εαυτό, χωρίς ηθικούς φραγμούς. Παίρνει μετά το αντίδοτο και “επανέρχεται” στον Δόκτορα Τζέκιλ. ‘Ομως η προσωπικότητα του κύριου Χάιντ αρχίζει να γίνεται πιο ισχυρή και δεν έχει ανάγκη το φάρμακο για να παίρνει τη θέση του Δόκτορα Τζέκιλ, ο οποίος χρειάζεται πλέον μεγάλες ποσότητες αντίδοτου για να μπορεί να επιστρέψει στον εαυτό του…
Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να δούν, στην είσοδο του θεάτρου, αυθεντικές ενδυμασίες από θεατρικές παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας, και φωτογραφίες από πολλές παλιές παραστάσεις. Επίσης θα μπορέσουν να περιδιαβούν στη Στοά του Βιβλίου. Η Στοά τού Βιβλίου αποτελεί χώρο μοναδικό στη σύλληψή του και χωρίς προηγούμενο σε ολόκληρη την Ευρώπη, σε σημείο που, πολύ συχνά, Ευρωπαίοι ειδικοί ζητούν πληροφορίες και συμβουλές για την ίδρυση παρόμοιου Κέντρου στις χώρες τους.
Πέμπτη 29 Απριλίου 2018
Εκπαιδευτικό Ίδρυμα "Αττική Παράδοση", Πλάκα
Τμήματα Γ1,Γ3
Παρακολούθηση του εκπαιδευτικής προληπτικής παρέμβασης "Παιδεία για έναν Κόσμο χωρίς κάπνισμα", το οποίο έχει αναπτυχθεί από το ερευνητικό εργαστήριο "George D. Behrakis", αναγνωρίζοντας τη σημασία της πρόληψης και της επιστημονικής ενημέρωσης κυρίως των μαθητών, αλλά και των εκπ/κών, για τις επιβλαβείς επιπτώσεις του τσιγάρου στην υγεία μας.
Οι μαθητές που συμμετέχουν στη παρέμβαση έχουν την δυνατότητα να ενημερωθούν με έγκυρο και επιστημονικό τρόπο για:
- Τις βλάβες του καπνίσματος
- Την εξάρτηση από το κάπνισμα και τα προϊόντα καπνού
- Τους αιτιολογικούς παράγοντες έναρξης του καπνίσματος δίνοντας έμφαση στην επιρροή της παρέας και της διαφήμισης
- Στην κινητοποίηση τους για την ανάληψη προσωπικής ευθύνης για την προστασία του εαυτού τους από την εξάρτηση του καπνίσματος.
Ακολουθεί ένας λογοτεχνικός περίπατος στην Πλάκα.
Τετάρτη 28 Μαϊου 2018
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ειδικό Γυμνάσιο- Λύκειο Ιλίου
Πέμπτη 10 Μαϊου 2018
Μονοήμερη εκδρομή στην Αίγινα
Α΄, Β΄Γυμνασίου
Δευτέρα 14 Μαϊου 2018
Βιβλιοθήκη του ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, Α΄Γυμνασίου
Εκπ/κό πρόγραμμα: "Βάσεις Δεδομένων, Βάσεις για μια καλύτερη ζωή"
Ο σκοπός του προγράμματος είναι να αντιληφθούν οι μαθητές την πολύπλευρη σημασία των συστημάτων βάσεων δεδομένων σε μια εποχή που η συλλογή και η αποθήκευση τεραστίου όγκου πληροφορίας είναι καθοριστική για την εξέλιξη μας. Να κατανοήσουν τι είναι μια βάση δεδομένων. Να αντιληφθούμε το μέγεθος των πληροφοριών που παράγει ο άνθρωπος. Να εισάγουν και να βρούν υλικό μέσα από μια βάση δεδομένων. Να έρθουν σε επαφή με τη μεγαλύτερη βάση δεδομένων που ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, τα Big Data Europe, συμμέτοχος του οποίου είναι το Ε.Κ.Ε.Φ.Ε Δημόκριτος.
Στα πλαίσια της δράσης, διεξάγεται παρουσίαση/επίδειξη τεχνολογιών διεπαφής εγκεφάλου-υπολογιστή. Οι συμμετέχοντες μαθητές λαμβάνουν βασικές πληροφορίες για τη λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου και ανακαλύπτουν διάφορους περιορισμούς του μέσα από παιχνίδια και έξυπνες ψευδαισθήσεις. Η επίδειξη περιλαμβάνει τη διεξαγωγή αγώνων “Mental Pong”, όπου οι παίκτες θα χρησιμοποιούν τις διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή για να διαγωνιστούν σε ένα παιχνίδι ping-pong στον υπολογιστή, κινώντας τις ρακέτες τους με τη σκέψη.
Τετάρτη 23 Μαϊου 2018
"Θέμα Χημείας" (αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου)
Γ΄Γυμνασίου
«Θέμα Χημείας»: ένα μίγμα με τέσσερα συστατικά: διαδραστικό μέρος, πείραμα χημείας, θεατρικό έργο και ανοιχτή συζήτηση με τους μαθητές. Στο διαδραστικό μέρος, οι μαθητές καλούνται να συμμετάσχουν ενεργά σε βιωματικές δραστηριότητες με επίκεντρο τη Χημεία. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές αναπαριστούν τις φυσικές καταστάσεις της ύλης (στερεό, υγρό, αέριο), ενώ μελετούν την επίδραση της πίεσης τόσο σε επίπεδο μικρόκοσμου όσο και σε επίπεδο ανθρωπίνων σχέσεων. Επίσης, γνωρίζουν τα χημικά στοιχεία, τις χημικές ενώσεις και ανακαλύπτουν τον κόσμο των χημικών αντιδράσεων μέσα από πρωτότυπες δραστηριότητες.