Απολογισμός του Προγράμματος "Το Σχολείο ως ΟΚΜ"

Η Σχολική μας Μονάδα συμμετείχε στο Ερευνητικό-Πιλοτικό Πρόγραμμα: «Κοινότητες Μάθησης: Αξιολόγηση Ομοτέχνων/ Συνεργατικές πρακτικές. Συνεργατικές πρακτικές εκπαιδευτικών»

http://5gym-ag-parask.att.sch.gr/newsite/index.php/activities/ekpaideftikes/965-to-sxoleio-os-okm

 Το πρόγραμμα είχε διάρκεια 6 μηνών.

uΧώρος υλοποίησης, μαθητικές τάξεις Α,Β,Γ Γυμνασίου, όλα τα τμήματα.

uΠόροι για την υλοποίηση, εφαρμογές Α.Ι., υλικό, κλείδες του προγράμματος, τόμοι Θεωρητικής και πρακτικής προσέγγισης του προγράμματος.

Δημιουργήθηκαν 6 ζευγάρια παρατηρούμενων και  παρατηρητών. Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων.   Φυσικής, Μαθηματικών, Φιλόλογοι, Αγγλικών, Γερμανικών, Φυσικής Αγωγής, Τεχνολογίας, Κ.Π.Α.

Χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο αναστοχασμού SWOTAnalysis, ως φερέγγυα αναλυτική μέθοδος που οδηγεί σε επίτευξη στόχων, από την πρώτη εφαρμογή της σε επιχειρησιακό περιβάλλον μέχρι και σήμερα.

Οι Πρακτικές που ακολουθήθηκαν:

  1. Μαθησιακός περίπατος – άτυπες επισκέψεις στην διδακτική αίθουσα, εν ώρα μαθήματος.
  2. Υιοθέτηση κουλτούρας ανοιχτής τάξης.
  3. Στήριξη σε μακροχρόνιες, επιτυχημένες συνεργασίες σε Διεθνή προγράμματα στα οποία έχει βραβευθεί το σχολείο μας.
  4. Σχέσεις ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, οικειότητα, αμοιβαίος σεβασμός
  5. Εμπειρία συναδέλφων, ικανότητες.
  6. Έμπειροι, σε μεγάλες τάξεις
  7. Έμπειροι στην υλοποίηση προγραμμάτων Διεθνών και Τοπικών Δικτύων.
  8. Αναλυτική παρουσίαση του Προγράμματος από την Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, κυρία Κωνσταντίνου, σε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
  9. Αναλυτική παρουσίαση του Προγράμματος από τον κ. Πασιά.
  10. Προδιδακτικές αναλύσεις, συνοδευόμενες από επεξηγητικά email.
  11. Στοχοθεσία και επιλογή κλείδων.
  12. Ενημέρωση Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων για το πρόγραμμα.
  13. Προσωπικοί σχεδιασμοί των καθηγητών/-τριών για την οργάνωση της διδασκαλίας τους.
  14. Εισαγωγή, επεξήγηση και ενημέρωση των  μαθητών/-τριών για το πρόγραμμα των Ομοτέχνων και της στοχοθεσίας του, ώστε να μην υπάρξει η παραμικρή αμφιβολία και δισταγμός, αλλά και για να έχουμε μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες τα αναμενόμενα οφέλη.
  15. Παρατήρηση στην τάξη.
  16. Αξιολόγηση παιδαγωγικού κλίματος.

Επιλογή Ομοτέχνων με τα ακόλουθα κριτήρια:

Οι καθηγητές/-τριες  που δούλεψαν στις ομάδες ήταν:

Προετοιμασία παρατήρησης

Ανατροφοδότηση-Αναστοχασμός

Οι εκπαιδευτικοί επέδειξαν:

  • Αυξημένη  ικανότητα κριτικής επανεξέτασης και αυτοαξιολόγησης όσον    αφορά στο παιδαγωγικό κλίμα και στο πεδίο των σχέσεων στη σχολική τάξη.
  • Αυξημένη  ικανότητα τεκμηρίωσης των επιλεχθεισών πρακτικών και ερμηνείας των παρατηρούμενων φάσεων της παιδαγωγικής διαδικασίας/ διεργασίας, εντοπίζοντας και αξιοποιώντας κρίσιμα σημεία που προέκυψαν με αποτελεσματικότητα.
  • Επανεξέτασαν παραμέτρους, αδύναμα σημεία, που εμπεριέχονται στη διδασκαλία τους και κατέθεσαν βελτιωτικές προτάσεις, έτσι ώστε η επόμενη διδασκαλία να είναι καλύτερη, δημιουργώντας ένα περιβάλλον που θα προάγει μεγαλύτερη εμπλοκή, συμμετοχή και  συνεργασία.
  • Επισήμαναν τα εύστοχα (δυνατά) σημεία τα οποία θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν και στην συνέχεια.
  • Συνειδητοποίησαν την ανάγκη και την σπουδαιότητα της αξιολόγησης, του αναστοχασμού και  του τρόπου λείτουργίας τους ως εκπαιδευτικοί.
  • Διαμόρφωση συνεργατικής κουλτούρας και διαφοροποιημένης διδασκαλίας
  • Ενεργή εμπλοκή καθηγητών/-τριών διαφορετικών ειδικοτήτων στην μορφή της δυναμικής αξιολόγησης.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

Οι εκπαιδευτικοί συνειδητοποίησαν ότι ΠΡΈΠΕΙ να αναλύουν την μέθοδο της Διδασκαλίας, προς όφελος τους αλλά και των μαθητών/-τριών.

Έγινε και στις δύο φάσεις του προγράμματος δια ζώσης παρουσίαση των αποτελεσμάτων.

α) Στο Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Νέας Ιωνίας ημερίδα απολογισμού Α΄ φάσης της εφαρμογής του προγράμματος ΟΚΜ, στην οποία «οι εκπαιδευτικοί μίλησαν για τον εαυτό τους.

β) Στο 7ο Δημοτικό σχολείο Γέρακα.

Η μέχρι τώρα διαδικασία στέφθηκε με θετικό πρόσημο και εκφράστηκε η επιθυμία να συνεχιστεί και σε επόμενα σχολικά έτη.

0 ΟΚΜ