Ομάδες Σχολικών Δραστηριοτήτων
Αγαπητοί μας μαθητές,
στα πλαίσια της δημιουργίας ομάδων σχολικών δραστηριοτήτων, όποιος από εσάς το επιθυμεί, μπορεί να συμπληρώσει την παρακάτω φόρμα και να επιλέξει την ομάδα, στην οποία ενδιαφέρεται να ενταχθεί. Οι συναντήσεις θα γίνονται κατόπιν συνεννόησης των μελών με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς.
Η συμμετοχή σας είναι προαιρετική και θα συνοδευτεί από υπεύθυνη δήλωση έγκρισης των γονέων σας, την οποία θα προσκομίσετε στο σχολείο.
Παρακαλούμε, να συμπληρώσετε τα απαραίτητα πεδία και, στο τέλος, να πατήσετε "Υποβολή".
Δε χρειάζεται να συνδεθείτε με λογαριασμό της Google.
Θα δουλέψουμε πάνω σε δύο ομάδες σχολικών δραστηριοτήτων:
- Ομάδα σκακιού:
Το σκάκι θεωρείται ο βασιλιάς των παιχνιδιών Είναι όμως αυτό ή και κάτι παραπάνω;
Το σκάκι είναι ένα ολυμπιακό άθλημα γιατί χρειάζεται καλή πνευματική και σωματική κατάσταση, προπονήσεις και έχει έντονο το στοιχείο του συναγωνισμού. Άλλοι πιστεύουν ότι είναι μια μορφή τέχνης, αφού η βαθιά γνώση του σκακιού σε συνδυασμό με την ανθρώπινη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την αγάπη για το ωραίο έχουν ως αποτέλεσμα την δημιουργία όμορφων εικόνων - συνδυασμών, που τέρπουν την ψυχή του σκακιστή.
Το σκάκι είναι, όμως, και επιστήμη, καθώς βοηθά ιδιαίτερα τα παιδιά να αναπτύξουν τις νοητικές τους ικανότητες να βελτιώσουν τον τρόπο σκέψης, να αυξήσουν την συγκέντρωσή τους, να αποκτήσουν ταχύτερη σκέψη και γενικά να αυξήσουν το IQ τους. Γι΄ αυτό και παροτρύνουμε τα παιδιά που πάρουν μέρος.
θα οργανωθούν μαθήματα/παρουσιάσεις ειδικών του αθλήματος, παρουσιάσεις μαθητών στους συμμαθητές τους, τουρνουά μεταξύ παικτών, δημιουργία ομάδας που θα μπορούσε να εκπροσωπεί το σχολείο σε σχολικούς αγώνες (αν αυτό είναι εφικτό).
- Ομάδα εκφραστικής ανάγνωσης-φιλαναγνωσίας
Η αναγνωστική πράξη στη λογοτεχνία, εκτός από την αισθητική απόλαυση που προσφέρει, αναδεικνύει την επικοινωνιακή διάδραση του αναγνώστη με το κείμενο. Η επικοινωνιακή λειτουργία της λογοτεχνικής ανάγνωσης ολοκληρώνεται όταν η μοναχική ανάγνωση συμπληρώνεται με την εκφραστική ανάγνωση σε ακροατήριο. Οι δεξιότητες επικοινωνίας που καλλιεργεί η δημιουργική προφορική έκφραση και η συνακόλουθη ενεργητική-προσεκτική ακρόαση ενθαρρύνουν την εκδήλωση και διερεύνηση σκέψεων και συναισθημάτων. Διαμορφώνεται η αναγκαία υποδομή που καλλιεργεί τη γνωριμία των συνομιλητών και η μεταξύ τους οικειότητα ενδυναμώνει το άτομο να αναπτύξει αυτοπεποίθηση στη διατύπωση και διαπραγμάτευση γνωμών.
Το περιεχόμενο του λογοτεχνικού κειμένου αποδίδεται με ζωντανό και εκφραστικό τρόπο, ανάλογο με το ύφος του, που έχει ως στόχο την ερμηνεία με την ανάδειξη ιδεών και συναισθημάτων και όχι την αναπαράσταση ή δραματοποίησή του. Αυτό επιτυγχάνεται με τη σωστή εκφώνηση του λόγου και την κατάλληλη γλώσσα του σώματος. Το νόηµα του κειμένου γίνεται κατά το ήµισυ κατανοητό στο ακροατήριο από μια πρώτη σωστή ανάγνωση, που αποδίδει τις σκέψεις και τα συναισθήματα του συγγραφέα ή του ποιητή. Η κατάλληλη γλώσσα του σώματος, η έκφραση του προσώπου, οι κινήσεις των χεριών, ο ρυθμός, η ένταση και η χροιά της φωνής, η οπτική επαφή με το ακροατήριο γίνονται φορείς της σημασίας που δίνονται στις λέξεις, υπογραμμίζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας και κωδικοποιούν τα μηνύματα του κειμένου.
Θα οργανωθούν μαθήματα, αναγνώσεις στην ομάδα, συμμετοχή σε σχολικούς διαγωνισμούς.