Δραστηριότητες

Επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων

Τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2024 η Γ' τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε επίσκεψη στη Βουλή, με συμμετοχή όλων των τμημάτων της τάξης. Οι μαθητές/τριες παρακολούθησα την αλλαγή φρουράς στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη. Οι επιγραφές στο μνημείο ήταν, εν πολλοίς, άγνωστες στα παιδιά. Όποιος όμως ρωτά, μαθαίνει: τα παιδιά με ενδιαφέρον άκουσαν τους εκπαιδευτικούς που τους εξήγησαν ότι οι τοποθεσίες δεν αφορούσαν τον... τόπο καταγωγής εκείνου που τις έγραψε (κατά τη συνήθεια των graffitis σε μνημεία...), αλλά σημαντικές μάχες για τον ελληνικό στρατό και την ιστορία της πατρίδας μας. Τα, δε, δύσκολα αρχαία ελληνικά, εκατέρωθεν του μνημείου του πεσόντος στρατιώτη, δυσκόλεψαν τους μαθητές, που όμως το είδαν σαν ένα είδος παζλ και, μετά από λίγο, κατάλαβαν ότι οι λέξεις ήταν κολλημένες και, αν τις ξεχώριζαν, όλο και κάποιο νόημα θα έβγαινε... Οι εκπαιδευτικοί τους εξήγησαν ότι πρόκειται για απόσπασμα από τον Επιτάφιο του Περικλή και ότι αυτά γράφτηκαν για τους πρώτους Αθηναίους νεκρούς του Πελοποννησιακού πολέμου, συμβολίζοντας, σήμερα, όσους στρατιώτες έπεσαν για την πατρίδα μας σε κάθε εποχή.

0 ΒΟΥΛΗ
Στη συνέχεια πήγαμε στη Βουλή, στον τόπο που η ιστορία της χώρας μας συναντήθηκε με τη σύγχρονη δημοκρατία!, όπου, αρχικά, μπήκαν στην αίθουσα συνεδριάσεων, έχοντας την τιμή να... καθίσουν στα έδρανα των Βουλευτών! Καθώς η Βουλή συνεδρίαζε το απόγευμα εκείνη την ημέρα, δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν, μεν, ζωντανά συνεδρίαση, είδαν, όμως, τη Βουλή από κοντά, κι αυτό, μάλλον, τους φάνηκε πιο ενδιαφέρον! Η ξεναγός έκανε μια αναδρομή στην ιστορία του κτίσματος, από την εποχή του Όθωνα, ως βασιλικά ανάκτορα, μέχρι και τις αρχές του 20ου αι., που, ανακαινισμένο, πλέον, μεταποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων της Βουλής των Ελλήνων. Τα παιδιά συμμετείχαν σε συζήτηση για το πολίτευμα της χώρας, τη συνταγματική ιστορία, την ιστορία του κτιρίου, τη νομοθετική διαδικασία, το κοινοβουλευτικό έργο και τον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Πήραν, μάλιστα, άριστα στο μάθημα της Πολιτικής Αγωγής και απέσπασαν τα εύσημα της ξεναγού, καθώς απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις που τους απηύθυνε σχετικά με το πολίτευμα της χώρας!
1 ΒΟΥΛΗ Ι
Δεύτερη στάση η Αίθουσα Ελ. Βενιζέλου με τις περίφημες τοιχογραφίες, τους πίνακες και αντικείμενα από τη νεότερη ελληνική ιστορία. Η αίθουσα με το αφιέρωμα στην Ελληνική επανάσταση. Είδαν τις τοιχογραφίες, στο πάνω μέρος της αίθουσας, που απεικόνιζαν όλη την ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης, με την ξεναγό να την περιγράφει γλαφυρά,αφήνοντάς τα μετά να θαυμάσουν τα πραγματικά ανεκτίμητα εκθέματα της αίθουσας, όπως την πρωτότυπη επιστολή του Οδυσσέα Ανδρούτσου στους προκρίτους των Σπετσών, για τον κίνδυνο πτώσης του Μεσολογγίου, λίγο πριν την ηρωική Έξοδο.
1 ΒΟΥΛΗ
Τρίτη στάση η Βιβλιοθήκη της Βουλής. Στην αρχή έμοιασε βαρετό, πολλοί, όμως, άλλαξαν γνώμη, όταν διαπίστωσαν ότι εκεί δεν υπήρχαν μόνο τα πρακτικά της Βουλής, αλλά και παλιά βιβλία που έχουν σχέση με την ελληνική Ιστορία. Τα παιδιά φόρεσαν ειδικά γάντια και ξεφύλλισαν βιβλία γεωγραφίας του... 16ου αι.! Γνώρισαν τις πολύτιμες γενικές και ειδικές συλλογές, ιστορικά αρχεία και αντίκρισαν βιβλία  με χαρακτικά της χλωρίδας και πανίδας της Πελοποννήσου,  αλλά και συγγράμματα περιηγητών, πριν την έναρξη της επανάστασης, και είδαν, σε μεγάλη ανατυπωμένη έκδοση, ζωγραφιές από τις περιηγήσεις τους στην Ελλάδα, που τα ταξίδεψαν νοερά σε μια άλλη εποχή. 
Συγχαρητήρια στα παιδιά για την ΑΨΟΓΗ συμπεριφορά τους!
Η Βιβλιοθήκη του σχολείου μας εμπλουτίσθηκε με αξιόλογα βιβλία/εκδόσεις του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων, τα οποία μας εδώρισαν, κατά την επίσκεψή μας. Τους ευχαριστούμε θερμά!
2024

Θεατρική παράσταση σκιών

Την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015, στα πλαίσια της "Ημέρας κατά της βίας" οι μαθητές του σχολείου μας θα παρακολουθήσουν μια πρωτότυπη θεατρική παράσταση σκιών από το Σύγχρονο πειραματικό θέατρο σκιών ParaMana Puppet Theatre.

Η παράσταση είναι βασισμένη στο γιαπωνέζικο παραμύθι Tsuki no Waguma - The Crescent Moon Bear, ένα διαχρονικό παραμύθι για εφήβους, που μας ταξιδεύει πίσω στον Πόλεμο των Χαρακωμάτων και στις μη αναστρέψιμες συνέπειες του.

"To κορίτσι που ήθελε να αγγίξει το μισοφέγγαρο" είναι μία παράσταση μοναδική του είδους της από άποψη τεχνικής και εξοπλισμού στην Ελλάδα, με τρισδιάστατη απεικόνιση σκιάς, προβολές από έναν αυτοσχέδιο χειροκίνητο προτζέκτορα, ζωντανή αφήγηση και ηλεκτρονική μουσική."To κορίτσι", μιλά για την απώλεια, τον πόνο, τη ζωή και τον θάνατο, την αγάπη, αλλά και για το περιπετειώδες ταξίδι ενός μικρού παιδιού που θέλει να σώσει την ψυχή του πατέρα του.
Στο τέλος της παράστασης ανακινείται ένας διάλογος με τους εφήβους με αφορμή τη θεματική της ιστορίας και πραγματοποιείται συζήτηση πάνω στα καίρια θέματα που απασχολούν και την ελληνική κοινωνία σήμερα όπως η δικαιοσύνη, η δημοκρατία, η ελευθερία, η ισότητα, η ειρήνη.

Υπάρχει δυνατότητα ύπαρξης ενός καλύτερου κόσμου; Ενός κόσμου δίκαιου, που να προσφέρει ευημερία, ασφάλεια και ίσες ευκαιρίες σε όλους;

https://www.youtube.com/watch?v=WBiUZFsIxJM&index=1&list=PLo4gqoO38m6Tk6h9aT86zuQLhuCn9a-cX

https://www.youtube.com/watch?v=WBiUZFsIxJM&index=1&list=PLo4gqoO38m6Tk6h9aT86zuQLhuCn9a-cX

https://www.youtube.com/watch?v=9QXgoAbTXi0

TH1

TH2

 

 

tokoritsipouithelenaagixeitomisofegaro thumb b 11301 02 backstage

 b 5630 pm335964- mg 4009

46η Επέτειος της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου

1 172019

Η Γιορτή περιλαμβάνει: Ιστορική Αναδρομή,

Οπτικοακουστικά θέματα, ποιήματα, κείμενα

Χορωδιακά τραγούδια

Δραματοποίηση

Στην ιστορική αναδρομή παρεμβάλλονται τα εξής:

  • «Το γελαστό παιδί», Αναφορά στον Γρηγ. Λαμπράκη. (Μ. Φαραντούρη, Μ. Θεοδωράκης.)
  • «Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί», Ν. Ξυλούρης
  • «Αυτά τα κόκκινα σημάδια», Ν. Ξυλούρης
  • Κείμενο: Η Δήλωση του Γιώργου Σεφέρη
  • Ιρανική Ταινία μικρού μήκους: «Two and Two (2+2=5)»
  • Κείμενο: Διατηρείστε άγρυπνη τη σκέψη σας.
  • Ποίημα: Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο
  • Κείμενο: Οι πολλοί κρίνουν καλύτερα (Αριστοτέλης, Πολιτικά)
  • Ποίημα: Ανώτατες Σπουδές
  • Τραγούδι: «Όταν σφίγγουν το χέρι»
  • Τραγούδι: «Είμαστε δυο, είμαστε τρεις»
  • Ποίημα: Ελπίδες και Όνειρα
  • Οι τελευταίες ώρες και η εισβολή
  • Τραγούδι: «Μην με ρωτάς»
  • Ποίημα: Επίγραμμα. Γιάννης Ρίτσος
  • Δραματοποίηση του ποιήματος: «Αν θέλεις να λέγεσαι Άνθρωπος» (Τάσος Λειβαδίτης).
  • Συνοδεύει κρητική λύρα (με τα παραδοσιακά μουσικά θέματα: Τούτο το μήνα,
  • Σε ψηλό βουνό, Αγρίμια κι αγριμάκια μου, και Προσκύνημα)

                                         «Εθνικός Ύμνος

         

                        Συμμετέχουν οι μαθητές:

Από τη Γ’ Τάξη: Ανδρικόπουλος Γεώργιος, Δαλέκου Εριφύλλη, Ζαχαράτου Νικολέττα,

Τσιμπίδη Μαριαστέλλα, Χρήστου Αλεξάνδρα, Κοντόκαλου Μαριαλένα, Μουχταρίδης

Αλέξανδρος, Πάτρου Φιλίππα.

Από τη Β’ Τάξη: Ασκοξυλάκη Θεοδώρα, Βακοτούζη Μαρία, Βενιέρης Λουκάς, Κυρατζής

Ευάγγελος, Κορέλης Άκης, Μηλιώνη Μαρία, Μποτνάρου Ανδρέας, Μυριδάκη Μαριλένα,

Παπαδογιωργάκη Παρασκευή,Στεφανούρη Φωτεινή, Χριστογιωργάκη Αναστασία,

Χριστοπούλου Δανάη.

Από την Α’ Τάξη: Βουτζαλής Αναστάσιος, Βρανάκη Σταυριανή, Ευαγγελοπούλου Αθανασία,

Καλαρύτη Βίβιαν, Κοτρόζου Κατερίνα, Κοντόκαλου Αριάδνη, Μπαρακάκη Μαρίλια,

Μαραβελή Αλεξάνδρα, Μπαρμπαλιά Στέλλα, Παπαντζίμας Κωνσταντίνος, Πολίτης

Κωνσταντίνος,Πρωτολάτη Μαρία, Οικονόμου Υακίνθη, Τσιάκλα Αναστασία, Μασνόρι Αρμάντα.

…………………………………………………………………………………………………..

Για την πραγματοποίηση της Γιορτής συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί:  κα. Μοναστηριώτου

Αναστασία, κα. Καρατζά Μαρίνα, κα. Κατεβαίνη Δέσποινα και η κα. Γουλιέλμου Ουρανία, 

ως υπεύθυνη της χορωδίας μας.

Ηλεκτρονική Υποστήριξη: Γιαννόπουλος Παντελής, από την Γ΄Τάξη και Ποτρασκώφ Άρης

από την Α΄Τάξη.

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπ/σης 2021-22

«Καλλιεργώ μέρος της τροφής μου βιολογικά, συνεργάζομαι και δρω»1 IMG 20220713 092450 Στο πρόγραμμα κατά το τρέχον σχολικό έτος 2021-22 συμμετείχαν οι μαθητές/τριες του τμήματος (Γ3) με την τήρηση όλων των κανόνων ασφαλείας και υγείας, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου. Κατά τη διάρκειά του, βέβαια, συνέβαλαν στην καλλιέργεια του κήπου και μαθητές από άλλα τμήματα του σχολείου μας.

Η δημιουργία και ιδιαίτερα η συντήρηση ενός κήπου στον χώρο ενός σχολείου, θεωρείται όλο και περισσότερο αναγκαία, γιατί:

´παρέχει αισθητική απόλαυση

´προκαλεί την αλλαγή του μικροκλίματος

´δίνει τη δυνατότητα για φυσική δραστηριότητα

´ δίνει ευκαιρία σους μαθητές:  για συμμετοχή , για δράση, για ενημέρωση και για απόκτηση γνώσεων για πολλά θέματα που συνδέονται με την αειφορία (εξοικονόμηση νερού, νέες μέθοδοι καλλιέργειας, ανακύκλωση, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κ.ά), αλλά και για ανάπτυξη ενδιαφέροντος για τα κοινά θέματα .

Το μποστάνι μας είναι ένας χώρος 11μ. x 11μ. που περιμετρικά του έχουν τοποθετηθεί τσιμεντόπλινθοι, για να μη φεύγει το χώμα από τις βροχές. Εκεί φυτεύουμε τα λαχανικά μας. Χρησιμοποιούνται μόνο βιολογικά προϊόντα.

Tο πρόγραμμα τηρήθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και οι καθηγητές μαζί με τα παιδιά του τμήματος και την πολύτιμη βοήθεια του φύλακα του Σχολείου κου Χρήστου Βελέντζα το υλοποίησαν σε δύο φάσεις.

0 α

1η ΦΑΣΗ

Από τον Σεπτέμβριο μέχρι και τον Νοέμβριο του 2021 έγινε η προετοιμασία του εδάφους, η ανανέωση του χώματος και η φύτευση αρωματικών φυτών και χειμερινών λαχανικών (μαρούλια διάφορες ποικιλίες, κρεμμυδάκια κ.α.). Η προμήθειά τους έγινε με τη συνεργασία και τη βοήθεια του Δήμου μας και γονέων των μαθητών μας.  Δεν μπόρεσε, όμως, να υπάρξει ικανοποιητική παραγωγή λαχανικών, λόγω του χιονιά, που κατέστρεψε το μεγαλύτερο μέρος της.

0 β

2η ΦΑΣΗ

 Τον Μάιο 2022 έγινε η προετοιμασία του εδάφους και η φύτευση ανοιξιάτικων κηπευτικών (τοματιές, αγγουριές, πιπεριές , μελιτζάνες, φασολιές, κολοκυθιές, πατάτες). Επίσης,  τοποθετήθηκαν καλάμια για τη στήριξη των φυτών και δίκτυο ποτίσματος με σταγόνες, για εξοικονόμηση νερού.

Τον Ιούνιο συνεχίστηκε η φροντίδα των φυτών και η ανάπτυξή τους τώρα είναι σε πλήρη εξέλιξη. Η παραγωγή ντομάτας θα αποσταλεί στο Κοινωνικό Μαγειρείο του Δήμου μας.

Οι μαθητές βρήκαν ανακούφιση και διέξοδο ευεργετική στην ενασχόλησή τους με τον κήπο, μετά από μία χρονιά καραντίνας. 

0 δ

Το Περιβαλλοντικό αυτό πρόγραμμα υπήρξε μία από τις δράσεις που μας χάρισαν την Πράσινη Σημαία των Οικολογικών Σχολείων.

022-07-06 12-02-55-150

Στο Κοινωνικό Μαγειρείο του Δήμου μας

0 ΜΑΓΕΙΡΕΙΟ 2

0  ECO 2021-2022

002